21 Drogas veikalā sniedzam iespēju nodot pārstrādei plastmasas iepakojumus
Vairāk pārstrādāta un pārstrādājama produktu iepakojuma – tas ir viens no Drogas un Garnier mērķiem projektā “Šķirot ir dabiski”. Tādēļ sadarbībā ar Latvijas Zaļo punktu sniedzam iespēju nodot pārstrādei jebkura zīmola un marķējuma skaistumkopšanas produktu plastmasas iepakojumus zemāk minētajos Drogas veikalos:
1. TC Galerija Centrs (Audēju iela 16, Rīga)
2. TC Origo (jaunais korpuss, Satekles iela 2b, Rīga)
3. TC Spice (Lielirbes iela 29, Rīga
4. TC Alfa (Brīvības gatve 372, Rīga)
5. TC Akropole (Maskavas iela 257, Rīga)
6. TC Mols (Krasta iela 46, Rīga)
7. TC Aleja (Vienības gatve 194a, Rīga)
8. TC Damme (Kurzemes prospekts 1a, Rīga)
9. TC Minska (Nīcgales iela 2, Rīga)
10. TC Domina (Ieriķu iela 3, Rīga)
11. Krišjāņa Valdemāra iela 14, Rīga
12. Andreja Saharova iela 21, Rīga
13. Mūkusalas iela 73, Rīga
14. Ulbrokas iela 22a, Rīga
15. Augusta Deglava iela 100, Rīga
16. TC Apelsīns (Rīgas gatve 5, Ādaži)
17. Lielā iela 12, Liepāja
18. Raipoles iela 11a, Daugavpils
19. Pasta iela 51/8, Jelgava
20. Kuldīgas iela 21, Ventspils
21. Pionieru iela 2, Bauska
Tvertnēs var nodot pārstrādei jebkura zīmola ķermeņa kopšanas, sejas kopšanas un matu kopšanas produktu plastmasas iepakojumus. Pirms iepakojumu nodošanas ir svarīgi pārliecināties, ka tie ir tukši un tīri. Nepieciešamības gadījumā iepakojumi rūpīgi jāizskalo, lai atbrīvotos no produktu pārpalikumiem, kas atvieglos tālāko pārstrādes procesu.
“Projekta sauklis “Šķirot ir dabiski!” saskan ar tā galveno mērķi: lai plastmasas un citu atkritumu šķirošana kļūtu par ikviena cilvēka automātisku, dabisku rīcību, tādējādi samazinot kaitīgo atkritumu daudzumu. Ir būtiski ne tikai atgādināt par to sabiedrībai, bet nodrošināt arvien vairāk ērti pieejamu šķirošanas vietu un veicināt cilvēku pašdisciplīnu. Katrs atnestais iepakojums būs mazs, bet ļoti būtisks solis uz tīrāku vidi.
Sadarbībā ar Latvijas Zaļo punktu un “Garnier” veikalos Drogas savāktie plastmasas iepakojumi tiks nodoti “Eco Baltia grupas” polimēru materiālu pārstrādes uzņēmumam “Nordic Plast”, kur tie tiks pārstrādāti otrreizējās izejvielās, kas tālāk tiks izmantotas jaunu produktu ražošanā.
Drīzumā veikalu skaits tiks papildināts!
A.S. Watson Group atbalsta jauniešus ar 200 000 darba vietām visā pasaulē līdz 2030.gadam
Reaģējot uz Starptautisko Jaunatnes dienu, pasaulē lielākais starptautiskais veselības un skaistumkopšanas mazumtirgotājs A.S. Watson Group paziņoja par apņemšanos līdz 2030. gadam nodrošināt 200 000 darba vietu jauniešiem visā pasaulē. Ir apņemšanās sniegt visas pasaules jauniešiem iespējas, prasmes un pieredzi, lai sagatavotu viņus strauji mainīgajai uzņēmējdarbības videi un viņi varētu uzsākt karjeru mazumtirdzniecībā.
Ieguldījums jauniešos
Saskaņā ar Pasaules ekonomikas foruma datiem COVID-19 pandēmija smagi skārusi darba tirgus visā pasaulē, un tā ir bijusi īpaši sarežģīta jauniešiem. Pasaules mērogā jauniešu bezdarbs bija problēma jau pirms pandēmijas, un 15–24 gadus veci jaunieši bez darba paliks trīs reizes biežāk nekā tie, kas vecāki par 25 gadiem. COVID-19 šo situāciju ir pasliktinājis.
Lai palīdzētu risināt šo globālo izaicinājumu, A.S. Watson Group plāno piedāvāt jauniešiem 200 000 darba iespēju visā pasaulē, ļaujot viņiem iegūt vērtīgu pieredzi, lai attīstītu karjeru mazumtirdzniecības sektorā. Darbi aptvers dažādas mūsu uzņēmējdarbības jomas, tostarp darbu veikalos, galvenajā birojā un izplatīšanā, un pienākumi ir daudznozaru, sākot no klientu apkalpošanas speciālista līdz mārketingam, digitālajai attīstībai, e-komercijai, analītikai, finansēm un ilgtspējībai un ne tikai.
Parksons Cengs (Parkson Tseung), A.S. Watson Group grupas darbinieku direktors (Āzija) saka: “Mums visiem ir pienākums audzināt nākamo paaudzi. Jauniešiem vajadzīgs, lai vairāk uzņēmumu atver viņiem durvis un piedāvā platformu savu spēju apliecināšanai. A.S. Watson lepojas ar iespēju nodrošināt vairāk un labākas iespējas, lai jaunieši saskatītu cerību savā nākotnē pasaules ekonomikas nenoteiktības apstākļos. Pandēmija ir apgrūtinājusi jauniešu karjeras sākumu ar ierobežotu iespēju saskarsmei ar darba vietu. Piedāvājot šos darbus, mēs ne tikai dodam viņiem iespēju būt pārliecinātākiem un kompetentākiem, bet arī stiprinām mūsu uzņēmuma darbību, ieklausoties nākamās paaudzes balsī.”
Pielāgošanās nākotnei
Mūsdienās kļūstot arvien aktuālākai tieši digitālai videi , darba veidu un iespēju klāsts ir ievērojami paplašinājies. Tomēr jauniešiem, kuriem trūkst darba pieredzes un bieži vien specifisko prasmju, kas nepieciešamas šiem amatiem, var būt grūti uzsākt ceļu pa karjeras kāpnēm.
Džoanna Makija (Joanne Mackie), A.S. Watson Group grupas darbinieku direktore (Eiropa) piebilst: “Jaunieši ir svarīgs talantu un radošuma avots; attīstot viņu prasmes, mēs varam padarīt savu uzņēmējdarbību stiprāku un piemērotāku nākotnei. Mēs piedāvājam ne tikai darba iespējas, bet arī apmācību un treniņus, lai sniegtu jauniešiem prasmes, kas nepieciešamas darbam jaunajā O+O mazumtirdzniecības pasaulē. Mēs plānojam nodrošināt 5 miljonus apmācību stundu īpaši jaunatnei mūsu globālajā darbaspēkā, lai orientētos uz nākotni. Mēs ceram, ka no šī brīža līdz 2030. gadam mums pievienosies 200 000 talantīgu jauniešu, lai palīdzētu veicināt ilgtspējīgas izaugsmes dzinēju A.S. Watson.”
Ticot, ka jaunieši var mainīt pasauli
A.S. Watson ir ieguldījis vairākās cilvēku attīstības programmās, kas apvieno mācīšanos darba vietā ar tālākizglītību. Apvienotajā Karalistē Superdrug un Savers mācekļu sistēma jau vairāk nekā 10 gadus ir palīdzējusi skolu beidzējiem, kuri vēlējās iegūt darba pieredzi, nevis formālu kvalifikāciju, un tā ir atzīta par labāko mācekļu programmu darba devēju mazumtirdzniecībā. Sistēmas ietvaros vairāk nekā 4500 cilvēku ir ieguvuši mazumtirgotāja mācekļa kvalifikāciju.
Arī Latvijā Drogas piedāvā saviem darbiniekiem apmācības kvalifikācijas celšanai ar izaugsmes iespējām un praktisku pieredzi.
Evija Lapteva ir jauna darbiniece vienā no Drogas veikaliem, kura šī gada sākumā uzsāka savas darba gaitas kā pārdevējs-konsultants. Ar savu entuziasmu un vēlmi mācīties, viņa sevi ir pierādījusi un pieņēmusi uzņēmuma sniegtās iespējas attīstīties. Tieši tāpēc Drogas ir devusi Evijai vērtīgu iespēju, sākot ar Jūlija sākumu strādāt nu jau par veikala vadītāju, papildināt savas zināšanas un paplašināt savu pieredzi mazumtirdzniecībā.
Āzijā A.S. Watson Mazumtirdzniecības akadēmija bija pirmā vietējā mazumtirdzniecības akadēmija Honkongā kopš 2018. gada. “A.S. Watson” bija arī pirmais vietējais uzņēmums, kas piedāvāja profesionālo diplomu mazumtirdzniecības vadībā, kvalifikāciju ietvara (QF) 5. līmeņa programmu, kas ir līdzvērtīga bakalaura grādam darbā. Līdz šim vairāk nekā 4400 cilvēku ir absolvējuši visu līmeņu QF programmas.
Jaunieši ļoti aizrautīgi vēlas mainīt ne tikai savu dzīvi, bet arī pasauli kopumā uz labo pusi. Tieši tāpēc, kā arī piedāvājot viņiem darbu, A.S. Watson sniedz jauniešiem iespēju izteikties un iesaista viņus grupas ilgtspējības iniciatīvu virzībā. Lai to panāktu, A.S. Watson ir izveidojis “Nākamās paaudzes” ilgtspējības komiteju, kurā ir 18 GenY/GenZ komandas locekļi no 12 darbības tirgiem Āzijā un Eiropā, kas sadarbojas ar uzņēmuma Globālo ilgtspējas komiteju, lai paātrinātu progresu ilgtspējības jomā un palīdzētu radīt labāku pasauli.
Pasaulei izejot no pandēmijas, ekonomikas problēmas rada milzīgus izaicinājumus daudziem jauniešiem; A.S. Watson ir apņēmies sniegt jaunajai paaudzei platformu karjeras uzsākšanai un ievest grupas kā mērķtiecīga uzņēmuma nozīmīgumu sabiedrībā.
Superdrug un Savers mācekļu sistēma jau vairāk nekā 10 gadus ir palīdzējusi skolu beidzējiem, kuri vēlējās iegūt darba pieredzi, nevis formālu kvalifikāciju, un tā ir atzīta par labāko mācekļu programmu darba devēju mazumtirdzniecībā.
A.S. Watson Grupa piedāvā darba iespējas, kas aptver dažādas mūsu biznesa jomas, tostarp darbu veikalos, galvenajā birojā un izplatīšanā, un amati ir daudzveidīgi.
AS Drogas Karjeras lapa https://www.drogas.lv/lv/blog/category/karjera/vakances/
Par A.S. Watson Group
1841. gadā dibinātais A.S. Watson Group ir pasaulē lielākais starptautiskais veselības un skaistumkopšanas preču mazumtirgotājs, kas pārvalda vairāk nekā 16 300 veikalus ar 12 mazumtirdzniecības zīmoliem 28 tirgos un nodarbina aptuveni 130 000 darbinieku visā pasaulē. 2021. finanšu gadā A.S. Watson Group ieņēmumi bija 22 miljardi ASV dolāru. Katru gadu mēs apkalpojam vairāk nekā 5,5 miljardus pircēju, izmantojot mūsu O+O (bezsaistes un tiešsaistes) platformas, nodrošinot ar tehnoloģijām iespējotu mazumtirdzniecības pieredzi klientiem bezsaistē un tiešsaistē.
Tāpat A.S. Watson Group ir pasaulē atzīta starptautiska konglomerāta CK Hutchison Holdings Limited biedrs, kura četrās galvenajās pamatdarbības jomās ietilpst ostas un ar tām saistītie pakalpojumi, mazumtirdzniecība, infrastruktūra un telekomunikācijas vairāk nekā 50 valstīs.
"A.S. Watson" izvirza ilgtspējības mērķus
lai cīnītos pret klimata pārmaiņām
Kā pasaulē lielākais starptautiskais veselības un skaistumkopšanas preču mazumtirgotājs “A.S. Watson” ir apņēmies samazināt savu ietekmi uz vidi un cīnīties pret klimata pārmaiņām. Tas jau ir sasniedzis iepriekšējos siltumnīcefekta gāzu (SEG) emisiju samazināšanas mērķus līdz 2021. gada beigām un tagad paziņo par jauniem mērķiem, lai paātrinātu ieguldījumu cīņā pret klimata pārmaiņām.
2019. gadā “A.S. Watson” izvirzīja SEG emisiju samazināšanas mērķi, lai līdz 2030. gadam samazinātu emisijas par 40%, salīdzinot ar 2015. gada bāzes līmeni. Apsteidzot grafiku, tas jau ir pārspējis šo mērķi un sasniedzis 42% līdz 2021. gada beigām. Ar tik ievērojamu progresu tagad “A.S. Watson” paziņo par jauniem emisiju samazināšanas mērķiem. Tie ietver:
1. SEG emisiju samazināšanu par 50% līdz 2030. gadam, salīdzinot ar 2018. gada bāzes līmeni.
2. SEG emisiju samazināšanu no iegādātajām precēm un pakalpojumiem, transportēšanas un izplatīšanas iepriekšējā posma par 58% uz vienu dolāru ar ekonomiski pievienoto vērtību līdz 2030. gadam, salīdzinot ar 2018. gada bāzes līmeni.
3. Apņemoties, ka līdz 2027. gadam 33% piegādātāju pēc emisijām, kas sedz iegādātās preces un pakalpojumus, iepriekšējā posma transportēšanu un izplatīšanu, būs zinātniski pamatoti mērķi (ZPM).
“A.S. Watson Group” un “A.S. Watson” (Āzija un Eiropa) CEO izpilddirektore Malina Ngai saka: “Mēs, “A.S. Watson”, izvirzījām savu mērķi šobrīd un nākotnē darīt pareizās lietas mūsu klientu un planētas labā. Ilgtspējību var salīdzināt ar barjerskrējienu. Lai pārvarētu barjeras, nepieciešama apņēmība un neatlaidība. Mēs to nevaram paveikt vieni. Mēs uzskatām, ka partnerattiecības ar mūsu piegādātājiem un klientiem kopā var radīt lielāku ietekmi.”
“Šie jaunie SEG emisiju samazināšanas mērķi ir pierādījums mūsu apņēmībai paātrināt mūsu ilgtspējības nodrošināšanas centienus, lai radītu labāku pasauli visiem,” viņa piebilst. “Papildus mūsu darbībām cīņā pret klimata pārmaiņām mēs esam arī pastiprinājuši savu apņemšanos sasniegt Apvienoto Nāciju Organizācijas Ilgtspējīgas attīstības mērķus (UNSDG), paplašinot mūsu tvērumu līdz 15 no 17 UNSDG, kas ietver tīras enerģijas izmantošanu un ar klimatu saistītu pasākumu ieviešanu.”
Sākot ar zaļākiem veikaliem
“A.S. Watson” uzņēmums saprot, ka viss sākas ar veikaliem, tāpēc aprīlī tika ieviesta “Zaļāku veikalu globālā sistēma” (“Greener Stores Global Framework”), lai paātrinātu mazumtirdzniecības pāreju uz veikaliem, kas mazāk ietekmē vidi. Tā, izmantojot centienus uzlabot ilgtspējību, uzņēmums cer paātrināt globālo virzību uz ilgtspējīgāku nākotni.
Tā kā 2021. gadā 74% no uzņēmuma SEG emisijām bija saistīti ar elektroenerģijas patēriņu, efektīvu elektrotīklu izveide tagad ir “A.S. Watson” galvenā prioritāte. Tādējādi energoefektivitātes uzlabošana un atjaunojamās enerģijas izmantošana ir divi galvenie “Zaļāku veikalu globālās sistēmas” virzieni. Lai atbalstītu šo misiju, kopš 2014. gada tika izveidota globāla enerģijas pārvaldības programma, lai uzraudzītu vietējās enerģijas taupīšanas iniciatīvas.
Lai samazinātu SEG emisijas, tikpat svarīgi ir atbalstīt zaļās enerģijas izaugsmi. “A.S. Watson” jau ir sasniedzis 100% atjaunojamo elektroenerģiju saviem uzņēmumiem trīs lielākajos Eiropas tirgos.
Ilgtspējība ar mūsu klientiem
“A.S. Watson” vienmēr ir bijis priekšgalā, veicinot un iedvesmojot savu klientu ilgtspējības kultūru. Ar savu ikdienas mazumtirdzniecības veikalu darbību tas vienmēr ir mudinājis klientus izvēlēties ilgtspējīgākus produktus un zaļāku dzīvesveidu. “A.S. Watson” uzskata, ka “The New Beautiful” ir kas vairāk nekā virspusējs skaistums, un tas ir par to, kā cilvēki izturas pret sevi, dara labu viens otram, kā arī planētai.
Lai nosvinētu Pasaules vides dienu, uzņēmums plāno ieviest pirmo šāda veida Ilgtspējības VR centru tirgos, tostarp Honkongā, Taivānā, Taizemē, Malaizijā, Filipīnās, Singapūrā, Indonēzijā, Vjetnamā un Turcijā, lai motivētu savus klientus veikt izmaiņas uzvedībā, kas veicinātu ilgtspējīgas planētas radīšanu. Tas klientiem piedāvās padziļinātu virtuālās realitātes (VR) pieredzi, lai palīdzētu viņiem uzzināt vairāk par to, kā viņi var palīdzēt videi un kā cīnīties pret klimata pārmaiņām.
Ngai secina: “Nākotne jau ir pienākusi. Kā veselības un skaistumkopšanas mazumtirdzniecības nozares līderis mēs vēlamies rādīt piemēru, samazinot mūsu ietekmi uz planētu, iesaistot un izglītojot klientus, kā arī iedvesmojot sadarbības partnerus, lai kopīgi radītu labāku pasauli. Mēs ticam, ka katrs mazais un lielais solis, ko speram tagad, atstās milzīgu ietekmi nākotnē.”
“A.S. Watson” ir izlaidis savu 2021. gada Ilgtspējības ziņojumu, kurā izklāstīti tā ilgtspējības centieni un sasniegumi. Tas ir ne tikai strādājis, lai izveidotu zaļākus veikalus, bet arī radītu ilgtspējības kultūru organizācijā un ārpus tās. Tā kā mēs tagad dzīvojam pēc jaunām normām, ziņojumā ir arī izklāstīti “A.S. Watson” globālie centieni cīņā pret COVID-19 pandēmiju pēdējo divu gadu laikā un tas, kā uzņēmums ir gatavs radīt papildu smaidu
klientu sejās šodien un rīt.
Lai piekļūtu jaunākajam Ilgtspējības ziņojumam, lūdzu, noklikšķiniet uz tālāk norādītās vietnes:
Par “A.S. Watson Group”
1841. gadā dibinātais “A.S. Watson Group” ir pasaulē lielākais starptautiskais veselības un skaistumkopšanas preču mazumtirgotājs, kas pārvalda vairāk nekā 16 400 veikalus ar 12 mazumtirdzniecības zīmoliem 29 tirgos un nodarbina aptuveni 130 000 darbinieku visā pasaulē. 2021. finanšu gadā “A.S. Watson Group” ieņēmumi bija 22 miljardi ASV dolāru. Katru gadu mēs apkalpojam vairāk nekā 5,5 miljardus pircēju, izmantojot mūsu O+O (bezsaistes un tiešsaistes) platformas, nodrošinot ar tehnoloģijām iespējotu mazumtirdzniecības pieredzi klientiem bezsaistē un tiešsaistē.
Tāpat “A.S. Watson Group” ir pasaulē atzīta starptautiska konglomerāta “CK Hutchison Holdings Limited” biedrs, kura četrās galvenajās pamatdarbības jomās ietilpst ostas un ar tām saistītie pakalpojumi, mazumtirdzniecība, infrastruktūra un telekomunikācijas vairāk nekā 50 valstīs.
Lai iegūtu plašāku informāciju, lūdzu, apmeklējiet vietni www.aswatson.com/our-company/o-and-o-strategy/ .
Drogas veikalos var nodot pārstrādei plastmasas iepakojumus
Lai padarītu plastmasas šķirošanu pieejamāku iedzīvotājiem un mudinātu viņus būt atbildīgiem pret vidi, no 12. aprīļa trijos Drogas veikalos tiek sniegta iespēja nodot pārstrādei izlietotos skaistumkopšanas produktu plastmasas iepakojumus. Projektā “Šķirot ir dabiski!”, ko Drogas realizē sadarbībā ar “Garnier” un Latvijas Zaļo punktu, šķirošanas tvertnes nākotnē plānots izvietot arī citos Drogas veikalos.
Ar mērķi nodrošināt klientiem tuvāku un ērtāku plastmasas šķirošanu, konteineri izvietoti trijos Drogas veikalos Rīgā:
• t/c “Alfa” (Brīvības gatvē 372);
• t/c “Akropole” (Maskavas ielā 257);
• t/c “Origo” jaunajā korpusā (Satekles ielā 2b).
Tvertnēs var nodot pārstrādei jebkura zīmola ķermeņa kopšanas, sejas kopšanas un matu kopšanas produktu plastmasas iepakojumus. Pirms iepakojumu nodošanas ir svarīgi pārliecināties, ka tie ir tukši un tīri. Nepieciešamības gadījumā iepakojumi rūpīgi jāizskalo, lai atbrīvotos no produktu pārpalikumiem, kas atvieglos tālāko pārstrādes procesu.
“Projekta sauklis “Šķirot ir dabiski!” saskan ar tā galveno mērķi: lai plastmasas un citu atkritumu šķirošana kļūtu par ikviena cilvēka automātisku, dabisku rīcību, tādējādi samazinot kaitīgo atkritumu daudzumu. Ir būtiski ne tikai atgādināt par to sabiedrībai, bet nodrošināt arvien vairāk ērti pieejamu šķirošanas vietu un veicināt cilvēku pašdisciplīnu. Tādēļ šķirošanas iespēju vēlamies sniegt Drogas veikalu vidē, aicinot klientus reizē ar iepirkšanos ieplānot arī plastmasas iepakojumu nodošanu pārstrādei. Katrs atnestais iepakojums būs mazs, bet ļoti būtisks solis uz tīrāku vidi,” skaidro AS Drogas mārketinga un sabiedrisko attiecību direktore Ilze Kirstuka-Ščeglova.
Sadarbībā ar Latvijas Zaļo punktu un “Garnier” veikalos Drogas savāktie plastmasas iepakojumi tiks nodoti “Eco Baltia grupas” polimēru materiālu pārstrādes uzņēmumam “Nordic Plast”, kur tie tiks pārstrādāti otrreizējās izejvielās, kas tālāk tiks izmantotas jaunu produktu ražošanā.
Lai motivētu klientus iesaistīties akcijā “Šķirot ir dabiski!”, no 12. aprīļa līdz 2. maijam uzrādot kasē atnestos plastmasas iepakojumus, ikviens saņems kuponu ar papildu 10% atlaidi “Garnier” zīmola produktiem vienā pirkuma reizē. Par katru atnesto, šķirošanai paredzēto iepakojumu tiks piešķirts viens kupons.
Arvien vairāk pārstrādāta un pārstrādājama produktu iepakojuma – tas ir viens no Drogas un “Garnier” turpmākās darbības mērķiem ilgtspējīgai attīstībai.
Drogas sadarbībā ar “Colgate” dāvā smaidus Stomatoloģijas institūta pacientiem
Labdarības projektā “Give a Smile”, ko Drogas jau otro gadu organizē sadarbībā ar “Colgate”, Drogas brīvprātīgie darbinieki sagatavoja un nogādāja dāvanas Rīgas Stradiņa universitātes Stomatoloģijas institūta šķeltņu centram – mazo pacientu atbalstam.
Laikā no 2020. gada novembra līdz 2021. gada pavasarim bērni, kuri ārstējas Lūpu, aukslēju un sejas šķeltņu centrā, apmeklējot ārstu, saņems vērtīgus dāvanu komplektus – mutes kopšanas līdzekļus un krāsojamās grāmatas, lai atveseļošanās būtu emocionāli vieglāka. Kopumā tiks sagatavoti vairāk nekā 250 dāvanu komplekti bērniem trijās vecuma grupās: 0-2 gadi, 3-6 gadi, 6+ gadi.
Katru dāvanu komplektu papildinās mīļa kartīte ar zīmējumu, kas uzvarēja Drogas darbinieku bērnu zīmējumu konkursā, saņemot visvairāk punktu iekšējā balsojumā.
“Lūpu un aukslēju šķeltnes ir iedzimta deformācija - gan estētisks, gan funkcionāls traucējums, kas būtiski ietekmē cilvēka dzīvi un iekļaušanos sabiedrībā. Drošs un atvērts smaids, prieks un pārliecība par sevi ir tas, ko vēlamies sasniegt ārstēšanas rezultātā. Lai ceļš uz to būtu vieglāks, mazajiem pacientiem ir ļoti svarīgs atbalstošs "plecs" - no ģimenes, draugiem, kā arī no labvēļiem, kuri prot pārsteigt ar noderīgām dāvanām. Paldies par to, jo smaids rada smaidu, bet pārliecība - pārliecību. Tā mēs, sabiedrība, kopā kļūstam laimīgāki!" saka Ilze Akota, RSU Stomatoloģijas institūta Lūpu, aukslēju un sejas šķeltņu centra vadītāja.
Drogas atbalsta konferenci “Skolotājs ir Personība”
Dāvanas sniedz pozitīvas emocijas – gan to saņēmējiem, gan devējiem. Tādēļ Drogas ar lielu prieku atbalstīja Imanta Ziedoņa fonda “Viegli” rīkoto personības izaugsmes konferenci “Skolotājs ir Personība”, sagatavojot 150 dāvaniņas konferences dalībniekiem – skolotājiem.
Konference norisinājās 2020. gada 19. oktobrī Latvijas Nacionālajā bibliotēkā, kā arī tiešsaistē, pulcējot skolotājus no visas Latvijas. Tās mērķis – palīdzēt skolotājiem apzināties, cik nozīmīga un augsti vērtējama ir viņu profesija, sniedzot iespēju noklausīties dažādu speciālistu lekcijas pašizaugsmei – no psihoterapijas, teoloģijas, personīgās produktivitātes, emocionālā intelekta attīstības u.c. ekspertiem.
Savukārt mēs konferences dalībniekiem sarūpējām dāvanu komplektus, kuros bija ikdienā noderīgi produkti no zīmoliem, kas pieejamie tikai Drogas veikalos: roku dezinfektanti un krēmi, salvetes tālruņu un briļļu tīrīšanai, lūpu balzami un nomierinošas sejas maskas.
Paldies visiem Drogas brīvprātīgajiem, kuri piedalījās dāvanu pakošanas talkā, lai iepriecinātu skolotājus!
Mazgā rokas pareizi un atgādini par to bērniem!
Jau septīto gadu pēc kārtas AS Drogas sociālās atbildības kampaņā “Mazgā rokas pareizi!” izglīto un atgādina par pareizu roku higiēnu.
2020. gads ir īpašs ar to, ka māca mums pielāgoties strauji mainīgajai situācijai saistībā ar vīrusu Covid-19. Tas ietekmējis arī kampaņu “Mazgā rokas pareizi!”, jo roku mazgāšanai ir izšķiroša nozīme vīrusa ierobežošanā. Tieši tādēļ atšķirībā no citiem gadiem daļa kampaņas aktivitāšu notika jau pavasarī, kad Drogas sociālajos tīklos aicinājām visus piedalīties roku mazgāšanas maratonā. Kampaņas turpinājums sekoja augusta beigās un septembrī – gatavojoties un sākoties jaunajam mācību gadam, kad bērni atgriežas izglītības iestādēs un palielinās vīrusa izplatības risks.
Augustā Drogas sociālajos tīklos mācījām mazgāt rokas ar viedokļu līderu palīdzību, kā arī veicām aptauju par to, kā šogad mainījušies iedzīvotāju roku mazgāšanas paradumi.
Savukārt septembrī Drogas veikalos klientiem tika piedāvāti informatīvi līfleti ar pareizas roku mazgāšanas soļiem, bet ziepju plauktus rotāja vobleri ar kampaņas tēliem Ziepju Burbulīti un Neganto Mikrobu, kā arī informāciju par kampaņas mājaslapu mazgarokas.lv.
Mazgāsim rokas pareizi un atgādināsim par to saviem bērniem!
Aptauja: Iedzīvotāji rokas mazgā biežāk, bet nevelta tam pietiekami daudz laika
Jau septīto gadu pēc kārtas AS Drogas kampaņā “Mazgā rokas pareizi!” māca pareizas roku higiēnas pamatprincipus pirmskolas vecuma bērniem un viņu vecākiem. Gatavojoties jaunajam mācību gadam, Drogas aptaujāja vairāk nekā 3000 respondentus, lai noskaidrotu, kā pēdējā gada laikā mainījušies roku mazgāšanas paradumi un kas tajos jāuzlabo. Rezultāti ir pārsteidzoši.
77% aptaujāto apstiprina, ka Covid-19 ieviesis izmaiņas ikdienas roku mazgāšanas paradumos – ar vīrusa izplatību saistītās ārkārtas situācijas laikā viņi sākuši biežāk mazgāt rokas. Turklāt lielākā daļa – 82% – nav samazinājuši roku mazgāšanas reižu skaitu arī tagad. Rokas tiek mazgātas bieži, taču būtiski trūkumi novērojami tieši mazgāšanas kvalitātē un atsevišķus ieradumus un zināšanas nepieciešams pilnveidot, lai roku mazgāšana būtu patiešām efektīva.
Viena no būtiskākajām kļūdām ir steiga: 74% aptaujāto atzīst, ka vienai roku mazgāšanas reizei velta mazāk par 40 sekundēm, kamēr Pasaules Veselības organizācijas rekomendētais laiks pilnvērtīgai roku mazgāšanai ar ziepēm ir 40-60 sekundes.
Kā otru populārāko roku mazgāšanas līdzekli pēc šķidrajām ziepēm, aptaujātie min tīru ūdeni bez ziepēm. Taču jāņem vērā, ka roku noskalošana ūdenī nesniedz aizsardzību pret vīrusiem. Tam nepieciešamas parastās ziepes vai dezinfekcijas līdzeklis.
Lielākajai daļai aptaujāto trūkst zināšanu par antibakteriālo ziepju iedarbību uz vīrusiem: 42% kļūdaini uzskata, ka antibakteriālās ziepes ir efektīvākas cīņā pret vīrusiem nekā parastās ziepes, bet 35% atzīst, ka viņiem trūkst zināšanu par šo jautājumu. Mediķi neiesaka lietot antibakteriālās ziepes kā ikdienas roku mazgāšanas līdzekli, jo līdz ar nevēlamajām baktērijām un mikrobiem tās iznīcina arī dabīgo mikrofloru. Šīs ziepes ieteicamas gadījumos, kad jāattīra bojāta, ievainota āda. To iedarbība pret vīrusiem nav spēcīgāka kā parastajām ziepēm.
Taču aptauja liecina, ka kopumā iedzīvotāji ir atbildīgi attiecībā uz publiskajās vietās brīvi pieejamo dezinfekcijas līdzekļu lietošanu: 68% aptaujāto tos izmantojuši gan ārkārtas situācijas laikā, gan turpina lietot tagad, bet 20% pārstājuši tos izmantot, mazinoties vīrusa izplatībai.
Uz atbildīgu attieksmi norāda arī fakts, ka 68% respondentu, dodoties ārpus mājas, ņem līdzi savus roku dezinfekcijas līdzekļus, turklāt 45% no viņiem atzīst, ka to darījuši jau pirms Covid-19 izplatības.
“Roku higiēna ir it kā tik vienkārša, bet, kā pierādījis 2020. gads, eksistenciāli svarīga lieta, kas palīdz nosargāt sabiedrības veselību. Drogas jau septīto gadu pēc kārtas šo tēmu aktualizē kampaņā “Mazgā rokas pareizi!”, mācot pareizas roku mazgāšanas soļus. Sākoties jaunajai mācību sezonai, kad izglītības iestādēs atkal pulcēsies bērni, jaunieši un pedagogi, vēlreiz aicinām: mazgājiet rokas bieži un rūpīgi, lai ierobežotu dažādu vīrusu izplatību!” uzsver Drogas mārketinga un sabiedrisko attiecību direktore Ilze Kirstuka-Ščeglova.
Gan ģimenes, gan mācību un medicīnas iestādes laipni aicinātas izmantot mājaslapā www.mazgarokas.lv pieejamos informatīvos, krāsojamos, video u.c. materiālus latviešu un krievu valodā.
Drogas sociālajos tīklos izplatītajā aptaujā par roku mazgāšanas paradumiem piedalījās 3020 respondenti. Aptauja norisinājās no 2020.gada 10. līdz 23. augustam.
AS Drogas ziedo roku higiēnas līdzekļus Latvijas pansionātiem
Sniedzot atbalstu Covid-19 izplatības ierobežošanā, AS Drogas dāvina roku dezinfekcijas, mazgāšanas un kopšanas līdzekļus 80 Latvijas pansionātiem un sociālās aprūpes centriem. Produkti, kas patlaban ir tik ļoti nepieciešami šo iestāžu ikdienas darbā, paredzēti pansionātu darbinieku vajadzībām, netieši sargājot no inficēšanās arī galvenās riska grupas pārstāvjus – pansionātu iemītniekus.
Roku mazgāšana un dezinfekcija ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā cīnīties pret Covid-19 izplatību, tādēļ Drogas sagatavojis 80 kastes ar produktu komplektiem, kas šonedēļ tiks piegādāti pansionātiem un ilgstošas sociālās aprūpes centriem visā Latvijā. Katrā ziedojuma komplektā ir roku dezinfekcijas līdzekļi, šķidrās ziepes, vienreiz lietojamie roku dvieļi un roku krēmi sausas, noslogotas ādas kopšanai.
“Kā liecina pasaules pieredze, saslimšana ar Covid-19 vissmagāk noris tieši gados veciem cilvēkiem. Patlaban apmeklētāji pansionātos netiek ielaisti, taču vīrusu tajos var ienest darbinieki. Nodrošinot viņus ar nepieciešamajiem roku higiēnas līdzekļiem, vēlamies parūpēties par cilvēkiem, kuru ikdienas darbs ir rūpēties par citiem, un vienlaikus sargāt no inficēšanās vecos ļaudis,” norāda AS Drogas mārketinga un sabiedrisko attiecību direktore Ilze Kirstuka-Ščeglova.
Lai ierobežotu Covid-19 vīrusa izplatību, aizsardzības pasākumi ieviesti arī visos Drogas veikalos. Darbiniekiem nodrošināti speciāli sejas vairogi; kases zona norobežota ar aizsargstikliem; veikalos izvietoti klientiem brīvi pieejami dezinfekcijas līdzekļi; vairākas reizes dienā tiek dezinficētas virsmas, ar kurām notiek biežākā saskare; no kosmētikas produktu plauktiem izņemti testeri; par drošības pasākumu ievērošanu klientiem atgādina grīdas uzlīmes, plakāti, video un audio džingli.
Savukārt Drogas sociālās atbildības projekta “Mazgā rokas pareizi!” mājaslapā www.mazgarokas.lv pieejami dažādi informatīvie, krāsojamie, video u.c. materiāli latviešu un krievu valodā, kas šajā periodā būs īpaši noderīgi izglītojošam darbam ģimenēs, mācību un medicīnas iestādēs.
Give a Smile – svarīgs atbalsts bērniem visā pasaulē
Give a Smile
AS Drogas mātes uzņēmums A.S. Watson Group turpina savu pirmo globālo korporatīvās sociālās atbildības kampaņu Give a Smile, kuras mērķis ir dāvāt cilvēkiem smaidu – ne vien uzņēmuma klientiem, bet arī tiem, kuriem īpaši nepieciešama palīdzīga roka. Kopš kampaņas sākuma 2018. gadā sadarbībā ar organizāciju Operation Smile savāktie līdzekļi nodrošinājuši koriģējošas operācijas vairāk nekā 1500 bērniem ar lūpas vai aukslēju šķeltni visā pasaulē, sniedzot viņiem jaunu smaidu un cerību uz gaišāku nākotni.
Drogas kā viens no A.S. Watsons mazumtirdzniecības zīmoliem pievienojas šai kampaņai, ziedojot un radot iespēju bērniem, kuri piedzimuši ar lūpas vai aukslēju šķeltni, pirmo reizi smaidīt. Šim mērķim tiek novirzīti Drogas iekšējos labdarības tirdziņos savāktie līdzekļi.
Arī Tev ir iespēja dāvāt smaidu, ziedojot šeit - www.operationsmile.org #GIVEASMILE
Par Operation Smile
Operation Smile ir starptautiska labdarības organizācija, kas dibināta 1982. gadā un jaunattīstības valstīs ir nodrošinājusi vairāk nekā 270 000 bezmaksas operāciju bērniem un jauniešiem, kuri dzimuši ar lūpas vai aukslēju šķeltni vai citām sejas deformācijām. Kā viena no lielākajām uz brīvprātīgo darbu balstītajām organizācijām Operation Smile ir apvienojusi tūkstošiem visdažādāko specialitāšu medicīnas jomas brīvprātīgo darbinieku no vairāk nekā 80 valstīm.
Ar mīlestību pret vidi
Ņemot vērā klientu interesi par papīra iepirkumu maisiņiem un vēlmi tos redzēt Drogas sortimentā, kopš 2019. gada nogales Drogas veikalos ir pieejami videi īpaši draudzīgie Drogas zīmola papīra maisiņi – ērti, gaumīgi un “zaļi”!
Dāvājam smaidus!
Give a Smile labdarības projektā AS Drogas iepriecina Stomatoloģijas institūta mazos pacientus
Pasaulē ik pēc trīs minūtēm piedzimst bērns ar lūpu, aukslēju vai cita veida sejas deformāciju. Lai līdz 2019.gada beigām finansētu operācijas aptuveni 1000 bērniem ar lūpas vai aukslēju šķeltni, sniedzot iespēju no sirds smaidīt, AS Drogas mātes uzņēmums A.S. Watson Group iesaistījies labdarības akcijā Give a Smile sadarbībā ar labdarības organizāciju Operation Smile.
Akcijas laikā grupas uzņēmumi Āzijā un Eiropā vāks ziedojumus bērnu operācijām un informēs iedzīvotājus par šo veselības problēmu.
Savukārt Latvijā, kur ik gadu piedzimst 30-50 bērni ar aukslēju un/vai lūpas šķeltni, AS Drogas sadarbībā ar Colgate organizē akciju Rīgas Stradiņa universitātes (RSU) Stomatoloģijas institūta mazo pacientu atbalstam. Tās laikā no šī gada marta līdz 2020. gada pavasarim bērni saņems dāvanas – mutes kopšanas līdzekļus un krāsojamās grāmatas, lai atveseļošanās būtu emocionāli vieglāka.
“Lūpu un aukslēju šķeltnes ir iedzimta deformācija - gan estētisks, gan funkcionāls traucējums, kas būtiski ietekmē cilvēka dzīvi un iekļaušanos sabiedrībā. Drošs un atvērts smaids, prieks un pārliecība par sevi ir tas, ko vēlamies sasniegt ārstēšanas rezultātā. Lai ceļš uz to būtu vieglāks, mazajiem pacientiem ir ļoti svarīgs atbalstošs "plecs" - no ģimenes, draugiem, kā arī no labvēļiem, kuri prot pārsteigt ar noderīgām dāvanām. Paldies par to, jo smaids rada smaidu, bet pārliecība - pārliecību. Tā mēs, sabiedrība, kopā kļūstam laimīgāki!" saka Ilze Akota, RSU Stomatoloģijas institūta Lūpu, aukslēju un sejas šķeltņu centra vadītāja.
Šķeltnes veidojas embrija attīstības laikā. To ārstēšana notiek no bērna dzimšanas līdz pat 18-21 gadu vecumam. Ārstēšana ir kompleksa un multidisciplināra, tajā iesaistīti mutes, sejas un žokļu ķirurgi, ortodonti, logopēdi, ģenētiķi, pediatri, Bērnu dzirdes centra speciālisti un citi mediķi. Svarīgi, ka Latvijā visi ārstēšanas izdevumi ir valsts apmaksāti.
Mūsu nostāja par mikroplastmasas izmantošanu kosmētiskajos līdzekļos
Lai vēl labāk īstenotu savas saistības pret apkārtējo vidi, AS Drogas ir izlēmusi paplašināt aizliegumu uz mikroplastmasas lietošanu.
Mikroplastmasa - cietas sintētiskā polimēra (plastmasas) daļiņas, kas nešķīst ūdenī. Ņemot vērā to mazo izmēru (<5 mm), tās bieži šķērso notekūdeņu filtrēšanas sistēmas un var piesārņot gruntsūdeņus; mikroplastmasa ietekmē pārtikas ķēdi, jo pastāv risks, ka tās var uzņemt jūras organismi. Kosmētika / personīgās higiēnas preces veido 2% no mikroplastmasas piesārņojuma okeānā *.
Attīstoties tiesiskajam regulējumam, AS Drogas ir veikuši pozitīvu soli vides aizsardzības jomā un kopš 2014. gada “Tikai Drogās” pieejamajos noskalojāmās kosmētikas / personīgās higiēnas līdzekļos (skruberos) ražošanā netiek izmantota mikroplastmasa.
Lai vēl vairāk izpildītu mūsu apņemšanos rūpēs par apkārtējo vidi, AS Drogas ir pieņēmuši lēmumu līdz 2019. gada beigām pilnībā atteikties no kosmētikas / personīgās higiēnas līdzekļiem, kas satur mikroplastmasu.
* Avots: Boucher, J. and Friot D. (2017). Primary Microplasticsin the Oceans: A Global Evaluation of Sources
A.S. Watson Group sadarbībā ar „Operation Smile” īsteno globālu medicīnas labdarības kampaņu „Dāvā smaidu”
AS Drogas mātes uzņēmums A.S. Watson Group uzsāk globālu ilgtermiņa partnerību ar labdarības organizāciju „Operation Smile”, kas nodrošina koriģējošas operācijas bērniem, kas piedzimuši ar aukslēju vai lūpas šķeltni. Kampaņas „Dāvā smaidu” mērķis ir līdz 2019. gada beigām finansēt operācijas aptuveni 1000 bērniem ar aukslēju vai lūpas šķeltni, sniedzot viņiem jaunu smaidu un cerību par gaišāku nākotni. Šī globālā korporatīvās sociālās atbildības kampaņa turpina uzņēmumu grupas gadiem ilgo labdarības tradīciju, jo uzņēmums aizsākās pirms 177 gadiem kā neliela aptieka, kas nodrošināja trūcīgos ar bezmaksas medikamentiem.
Uzņēmuma grupas galvenā izpilddirektore un globālās korporatīvās sociālās atbildības komitejas dalībniece Malina Ngai teic: „Uzņēmuma grupas A.S. Watson Group misija ir likt cilvēkiem smaidīt - ne tikai mūsu klientiem, bet arī tiem, kam nepieciešama izpalīdzīga roka. Mums ir prieks strādāt tik daudzās pasaules vietās un tādējādi atbalstīt organizāciju „Operation Smile”, kopā dodot iespēju bērniem ar aukslēju vai lūpas šķeltni pirmo reizi smaidīt.”
Uzņēmumu grupa A.S. Watson Group ar aizrautību pozitīvi ietekmē cilvēku dzīves ar mērķi „redzēt smaidu klientu sejās”. Līdzīgi domā arī organizācija „Operation Smile”, un abas apvienības tic, ka, strādājot kopā, tās var padarīt smaidīšanu iespējamu visiem; tāpēc tika izveidota ilgtermiņa partnerība, kas nodrošina atbalstu organizācijas „Operation Smile” darbam tās darbības tirgos visā pasaulē.
Kā pasaulē lielākajam starptautiskajam veselības un skaistumkopšanas preču mazumtirgotājam, A.S Watson Group pieder vairāk nekā 14 400 veikalu 24 tirgos. Izmantojot šo attīstīto un plašo tīklu, mazumtirgotāju grupa nodrošina globālu atbalstu vietējām cilvēku vajadzībām dažādos tirgos.
Latvijā aukslēju un lūpas šķeltnes operācijas notiek pēc valsts apmaksātas programmas, bet tas neliedz arī AS Drogas veikt aktivitātes šī projekta ietvaros. 2019. gada laikā mēs veiksim kampaņu Latvijas Stomatoliģijas institūtā iepriecinot ar dāvanām bērnus, kas pārcietuši aukslēju un lūpas šķeltnes operāciju. Vairosim smaidus kopā!
Jau 5.gadu Drogas īsteno projektu Mazgā rokas
Par godu Vispasaules Roku mazgāšanas dienai, kas tiek atzīmēta 15. oktobrī, veikalu tīkls Drogas jau piekto gadu Mazgā Rokas projekta ietvaros viesojas slimnīcās un bērnu dārzos, tiekoties ar bērniem, ar Ziepju Burbulītes un Negantā mikroba tēliem stāstot par roku mazgāšanas nozīmi.
Lai arī roku mazgāšana šķiet pašsaprotama ikdienas sastāvdaļa, bērnudārzos audzinātājas un slimnīcās medicīnas personāls saskaras ar dažādām situācijām – daudzi bērni ne tikai nav iemācīti regulāri mazgāt rokas, bet pat nevēlas to darīt. Taču mediķi ir pierādījuši, ka netīras rokas bieži vien ir vairāku slimību cēlonis, kas īpaši aktuāli ir rudenī.
Lai aktualizētu roku higiēnas nepieciešamību un iemācītu pareizas roku mazgāšanas iemaņas, AS Drogas korporatīvās sociālās atbildības projekta ietvaros ir izstrādājusi īpašu tematisku mājas lapu www.mazgarokas.lv, kā arī jau piekto gadu organizē dažādas aktivitātes šīs tēmas izcelšanai Latvijas sabiedrībā.
Šī gada 11.oktobrī kopā ar Drogas darbinieku iemiesotiem tēliem – Ziepju Burbulīti un Neganto Mikrobu Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā (BKUS) telpās bērniem saprotamā veidā tika stāstīts par roku mazgāšanas svarīgumu. Bērnu slimnīcas rotaļu istabās bērniem būs pieejamas krāsojamās lapas un plakāti ar roku mazgāšanas soļiem, visu oktobri TV ekrānos tiks rādīts mācību video par roku mazgāšanu, ar pediatru palīdzību vecākiem un bērniem tiks izsniegtas 2 500 ziepītes un informācija par roku mazgāšanu.
Vēl 3 000 ziepes ar projektā iesaistīto Drogas brīvprātīgo darbinieku palīdzību tiks nogādātas arī uz daudziem Latvijas bērnudārziem. Kopš 2014. gada Vispasaules roku mazgāšanas diena ir „izaugusi” par roku mazgāšanas mēnesi, kura laikā vismaz 80% Drogas darbinieku visā Latvijā visdažādākos veidos iesaistās projekta iedzīvināšanā – iejūtoties tēlu lomās, ciemojoties bērnudārzos un slimnīcās, palīdzot pasākumu organizēšanā, gatavojot paciņas ar materiāliem un līmējot uzlīmes, kļūstot par projekta vēstnešiem, kuri informāciju par roku mazgāšanu izplata darbā, mājās, ģimenei un draugiem. Ziepītes šogad nodrošināja zīmoli Fa un Palmolive.
Mājaslapā www.mazgarokas.lv Konkurss sadaļā bērniem ar vecāku palīdzību līdz 28.oktobrim ir iespējams pieteities zīmēšanas konkursam, kur mēneša beigās divi mazie mākslinieki tiks pie lieliska bērnu komplekta matu, sejas un ķermeņa ādas kopšanai.
Par projektu
Drogas korporatīvās sociālās atbildības (KSA) projekts „Vispasaules Roku mazgāšanas diena” sākts 2014.gadā ar mērķi aktualizēt roku higiēnas nepieciešamību un jau pirmsskolas vecumā mācīt pareizas un regulāras roku mazgāšanas nozīmīgumu. Šim nolūkam radīti speciāli tēli Ziepju Burbulīte un Negantais Mikrobs, kuri atraktīvā un viegli uztveramā veidā ar vizualizāciju un priekšnesumu māca, kāpēc, kad un kā ir jāmazgā rokas.
Lai roku mazgāšanas svarīgums bērniem paliktu atmiņā pēc iespējas labāk un ilgāk, izstrādāti dažādi izglītojoši materiāli – plakāts ar 8 roku mazgāšanas soļiem, informatīvas uzlīmes uz ziepēm, dažādi krāsojamie zīmējumi un uzlīmes.
2015.gadā radīts noderīgs mācību video un mājas lapa www.mazgarokas.lv, kurā pieejami visi projekta materiāli, tai skaitā, roku mazgāšanas dziesma un tās vārdi. Visi materiāli ir pieejami latviešu un krievu valodā.
2016.gadā tika organizēts konkurss visiem Latvijas bērnudārziem ar aicinājumu iesūtīt foto, kā tiek apgūta roku mazgāšana. Saņemtas vairāk nekā 1 000 fotogrāfijas no 645 pieteikumiem. Produktu komplektu veselam gadam (šķidrās ziepes, papīra dvieļi, tualetes papīrs un mitrās salvetes) laimēja Saldus novada pašvaldības pirmsskolas izglītības iestāde „Sienāzītis”.
2017.gadā Bērnu klīniskā universitātes slimnīcā (BKUS) tika atklāta īpaši apgleznota siena, kas katru dienu apmeklētājiem atgādina par roku mazgāšanas svarīgumu. Ziepju Burbulīte un Negantais Mikrobs viesojās Rīgas un Latvijas reģionu slimnīcās un bērnudārzos.
Projekts un tā materiāli tapuši ciešā sadarbībā ar Veselības inspekciju un Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas pārstāvjiem.
Vairāk par projektu mājas lapā www.mazgarokas.lv
Mācību video par roku mazgāšanu https://goo.gl/4Kz33Q
Drogas 2017.gadā „izglāba” 118 kokus
Jau vairākus gadus Drogas otrreizējai pārstrādei nodot izlietoto papīru, kartonu, reklāmas un mārketinga materiālus un citus papīra izstrādājumus. Esam apkopojuši, ka 2017. gadā pārstrādei nodotas 6 tonnas jeb 6335 kg nevajadzīgās makulatūras (no tiem 3224 kg ir savākti birojā). Savukārt 2016. gadā – 2329 kg.
Makulatūru nododam uzņēmumam SIA Šrēdereja, kuri specializējas dokumentu iznīcināšanā. Reizi mēnesī Drogas biroju apmeklē mobilā šrēdereja – speciāla mašīna, lai turpat pie durvīm sasmalcinātu dokumentus, papīrus un datu nesējus.
No 1 tonnas makulatūras var iegūt 800 – 1000 kg jauna papīra, kas nozīmē, ka pagājušajā gadā no mūsu uzņēmumā nodotās makulatūras vien var saražot 6000 kg otrreiz pārstrādājama papīra, klades, veidlapas vai pat grāmatas.
Izmantojot http://makulatura.lv/ maģisko kalkulatoru, 2017. gadā esam “izglābuši” 118 kokus, ietaupījuši 28 507,5 litrus ūdens un 181181 kWh elektrības.
Drogas svētku eglītes „iesaistās” labdarībā
Korporatīvi sociālo atbildību var praktizēt dažādos veidos un mūsdienās rodas aizvien jaunas iespējas. Vienu no tām janvāra sākumā piedāvāja biedrība „Eglīšu debesis”, aicinot pēc svētkiem tās nodot kurjeram ceļā uz „eglīšu debesīm” un tādējādi ziedojot Rīgas pašvaldības Bērnu un jauniešu centram „Ziemeļi”.
Arī Drogas birojā izvietotās eglītes tika izmantotas labam mērķim – kurjera darba apmaksas summa ziedota jauniešu centra multifunkcionālā sporta laukuma izveidei. Centrā dzīvo 72 bez vecāku gādības palikuši bērni vecumā no 2-18 gadiem.
Biedrības „Eglīšu debesis” mērķis ir ar speciālo pasākumu palīdzību veicināt sabiedrības iesaisti mazāk aizsargātu grupu dzīves kvalitātes uzlabošanā, bērnunamu vai maznodrošinātu ģimeņu apkārtesošās vides un teritorijas labiekārtošanā, bērnu ar īpašām vajadzībām, smagi slimu bērnu dzīves kvalitātes uzlabošanā.
Par mikroplastmasas lietošanu
Lai vēl labāk īstenotu savas saistības pret apkārtējo vidi, AS Drogas ir izlēmusi paplašināt aizliegumu un attiecināt to uz visiem noskalošanai paredzētajiem kosmētikas / personīgās higiēnas produktiem, kas satur mikroplastmasu, ar mērķi pārtraukt šādu produktu pārdošanu līdz 2019. gada beigām.
Mikroplastmasa ir sintētiskas polimēra (plastmasas) cietdaļiņas, kas nešķīst ūdenī. Tās ir ļoti mazas (5 mm), tāpēc bieži iziet caur notekūdeņu filtrēšanas sistēmām un var piesārņot ūdensceļus. Mikroplastmasa ietekmē barības ķēdi, jo to var uzņemt ūdens organismi. Kosmētikas / personīgās higiēnas produkti veido 2% no mikroplastmasas piesārņojuma okeānā*.
*Avots: Boucher J. un Friot D. (2017). Primary Microplastics in the Oceans: A Global Evaluation of Sources.
Atvērto durvju nedēļa Drogās
Šogad jau astoto gadu notika Atvērto durvju nedēļa, kuras ietvaros pirmo reizi arī Drogas uzņēma ciemos 30 audzēkņus no Valmieras tehnikuma un Austrumlatgales Profesionālās vidusskolas. 14. un 16. aprīlī jauniešiem tika dota iespēja padziļināti uzzināt par pārdošanas un loģistikas procesiem Drogās un biroja ikdienu, kā arī iepazīties ar veikala Drogas vadītāju Aļonu Kudrjavcevu, kura pastāstīja, kādi ir personāla pienākumi, kā norit darba diena veikalā un kādas ir karjeras izaugsmes iespējas uzņēmumā.
Cerams, ka Atvērto durvju nedēļā uzzinātais palīdzēs saprast, ar kādu profesiju vai nozari jaunieši vēlas saistīt savu nākotni. Drogas arī turpmāk plāno piedalīties šajā un citās izglītojošās kampaņās, kā arī aicina topošos profesionāļus pārbaudīt savas spējas vasaras darbā.
Ēnu diena veikalu tīklā Drogas
10. februārī Drogās ciemojās 20 „ēnas”, kuras sekoja darba gaitām Drogas birojā un veikalos.
Esam gandarīti, ka korporatīvās sociālās atbildības aktivitāšu ietvaros Drogās aicinājām ciemos ēnas, kuras viesojās Drogas birojā, ar iespēju iepazīties ar uzņēmuma vēsturi, uzbūvi un galvenajiem nodaļu uzdevumiem, kā arī korporatīvās sociālās atbildības projektu „Roku mazgāšanas diena Latvijā”. „Ēnas” uzzināja, kā notiek personāla atlase un apmācība, kā arī ielūkojās Personāla un komunikāciju direktores, Personāla un Personāla attīstības speciālistes, Iekšējās komunikācijas un Sabiedrisko attiecību speciālistes darba pienākumos.
Lai uzzinātu jauniešu viedokli par veikalu tīklu Drogas, dienas noslēgumā tika rīkota fokusa grupa. Tajā „ēnas” izstāstīja savu iepirkšanās pieredzi veikalos, dalījās iespaidos par Drogas mārketinga aktivitātēm un korporatīvās sociālās atbildības nozīmi uzņēmumā.
Savukārt veikalos Drogas Rīgā, Saldū, Kuldīgā un Liepājā „ēnām” bija iespēja ielūkoties veikala vadītāja darba pienākumos, iepazīties ar plašo veikala sortimentu un apkalpošanas standartiem, un pat nedaudz palīdzēt.
Drogas piedalās Ēnu dienā jau vairākus gadus un priecājas pastāstīt jauniešiem, kas ir Drogas un kā tiek veikti darbi, kuri nodrošina uzņēmuma augsto servisu, izaugsmi un tirgus līdera pozīciju. Ceram, ka šī pieredze noderēs, pieņemot lēmumu par nākotnes darbības virziena un profesijas izvēli, un, attiecīgi, arī augstākās mācību iestādes izvēli.
Par Ēnu dienu
Ēnu diena ir pasaulē populāra karjeras izglītības akcija, kuras laikā skolēni apmeklē sevis izvēlētu darba vietu vai uzņēmumu un vairāku stundu vai visas dienas garumā vēro interesējošās profesijas pārstāvja darba ikdienu.
Ēnu dienas akcijas mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar dažādu profesiju un nozaru prasībām, lai palīdzētu jauniešiem izvēlēties profesiju un atbilstoši sagatavotos darba tirgum, kā arī demonstrētu saistību starp izglītību un karjeru, rosinot skolēnus nopietni pievērsties mācībām. Veidojot sadarbību starp skolu, sabiedrību un darba vidi, akcija sekmē jauniešu integrāciju sabiedrībā un darba tirgū nākotnē.
Darba aizsardzības konkursā tapuši 6 video izmantošanai apmācībā
No šā gada jūlija līdz oktobrim uzņēmumā norisinājās konkurss „rāDAm Drogās” par darba aizsardzības video uzņemšanu. Konkursa mērķis bija veicināt darbinieku līdzdalību darba aizsardzības jautājumos, radot pašu veidotus mācību materiālus, lai radošā un atraktīvā veidā sniegtu kolēģiem zināšanas par darba aizsardzību.
Kopā tika sagatavoti seši mācību video – par elektrodrošību, ugunsdrošību, pirmās palīdzības sniegšanu nelaimes gadījumos, darba aizsardzības instruktāžu darba vietā, darba aizsardzības ievadapmācību un paškontroles sistēmu darba vietā.
Konkurss norisinājās vairākās kārtās ar lielākām un mazākām balvām iesaistītajiem kolektīviem. Lielo fināla balvu – piecu dienu ceļojumu uz Ungāriju – saņēma veikala Drogas kolektīvs Ventspilī, Kuldīgas ielā 21, par savu radīto mācību filmu “Darba aizsardzības instruktāža darba vietā”. No 14. novembra līdz 18. novembrim Ventspils veikala kolektīvs izbaudīja Ungārijas viesmīlību, iepazīstot austrumnieciskos Egeras vaibstus, Budapeštas tiltiņus Donavas līkločos un Seceņu termālo minerālūdeņu baseinus.
Uzņēmums saka paldies visiem uzņēmuma darbiniekiem par iesaistīšanos konkursā, kas bija unikāla pieredze, jo pirmo reizi tika filmēti mācību materiāli, iesaistot pārdevējus – konsultantus, vecākos pārdevējus – konsultantus un veikala vadītājus.
Veikalos Drogas Lietuvā pieejami Dr.Klauna sarkanie deguni
Realizējot korporatīvi sociālās atbildības vērtības uzņēmumā, no septembra veikalos Drogas Lietuvā pārdošanā pieejams HUMORINAS – smieklu un prieka deva paciņā, kas uzlabo veselību un palīdz atslābināties.
Smejoties iespējams aizmirst problēmas un sāpes, turklāt tā ir lieliska masāža, jo tiek atslābinātas aptuveni 80 muskuļu grupas. Paciņā pieejams uzliekams klauna deguns un jautra lietošanas instrukcija. Šis klauna deguns ir simbols cilvēkiem, kuri labprātīgi kļūst par dakteriem – klauniem, turklāt tas ir pozitīvu emociju instruments.
Sarkanos degunus sagatavojusi organizācija „Sarkano degunu ārsti-klauni” un veikalu tīkls Drogas Lietuvā piedāvā tos iegādāties visos savos veikalos. Akcijas mērķis ir iegūt līdzekļus ārstu-klaunu vizītēm slimnīcās. Viens sarkanā deguna iepakojums maksā 1,5 eur un to iegādājoties katrs pircējs kļūst par daļu no dakteru-klaunu prieka misijas. Tādā veidā sarkano degunu ideja tiek izplatīta ne tikai slimnīcās, bet arī sabiedrībā kopumā.
Kā radās HUMORINAS?
HUMORINAS izstrādāja slepenā klaunu laboratorijā kā laba garastāvokļa lādiņu, jo klauni novēroja, ka cilvēki aizvien mazāk smaida un priecājas. Kā lai dzīvo bez smaidiem? Tas būtu neizturami un arī klauni bez smiekliem pazustu… Lai klaunus nepiemeklētu šāds liktenis, kāds gudrs klauns radīja HUMORINAS.
HUMORINAS ir lieliska dāvana gan sev, gan draugiem jebkurā gada laikā un jebkurā jubilejā. Un visbeidzot – smiekli ir jautrs veids, kā saglabāt labu tonusu, bet smaids izdaiļo katru!
Ko dara ārsti-klauni?
Organizācija „Sarkano degunu ārsti-klauni” slimnīcās apmeklē slimos bērnus, dāvā tiem smaidus un izklaidē, lai šādā veidā tiem uzlabotu garastāvokli un iespējams palīdzētu izārstēties. Ārsti-klauni ir profesionāli aktieri, kuri šādam darbam ir sagatavoti. Klauni sarunājas ar bērniem, rāda trikus, spēlē mūziku un pantomīmas, radot pozitīvas emocijas un noņemot stresu un saspringumu. Jo biežāk bērns izjūt prieku, jo vieglāk tam ir izveseļoties.
Vairāk informācijas: www.raudonosnosys.lt
Drogas birojā šķiro atkritumus
Drogas birojs rūpējas par tīrāku vidi sev apkārt un nodod otrreizējai pārstrādei izlietoto biroja papīru, kartona iepakojumus un kastes, kā arī mārketinga materiālus. Varam lepoties, ka šogad otrreizējai pārstrādei nodoti jau 1000 kg papīra, bet kopumā Drogas biroja darbinieki izglābuši gandrīz trīsdesmit kokus, nododot 2 370.70 kg papīra!
Sperot nākamo soli vides saudzēšanā, šovasar Drogas birojā ieviestas atkritumu tvertnes papīra un kartona, stikla, plastmasas un sadzīves atkritumu šķirošanai. Šo pašu principu ievēro arī atkritumu apsaimniekošanas kompānija, kura nodrošina atkritumu savākšanu. Lai visiem kolēģiem šķirošana būtu vieglāka un saprotamāka, izveidota arī detalizēta informācija, kādiem kritērijiem atbilst un kurā tvertnē jānonāk ikdienas atkritumiem, materiāliem un iepakojumiem.
Neesi vienaldzīgs, dod papīram otru dzīvu un šķiro atkritumus!
Drogas piedalās Vakanču karuselī
13. jūnijā Vērmanes dārzā Drogas pārstāvji piedalījās biedrības „Sadarbības platforma” rīkotajā pasākumā „Vakanču karuselis”, kura gaitā visiem interesentiem bija iespēja iepazīties ar uzņēmuma aktuālajām vakancēm.
Visa pasākuma garumā kādai no vakancēm pieteicās vairāki desmiti cilvēku un par uzmanības trūkumu sūdzēties nevarēja. Interese bija liela un pārsvarā interesējās jaunieši, kuri meklē darbu vasarā, kā arī dāmas vecumā pēc 50 gadiem.
„Vakanču karuseli” jau otro gadu rīko biedrības „Jauniešu brīvo interešu biedrība”, „Sadarbības platforma” kopīgi ar Rīgas domes Labklājības departamentu, Nodarbinātības Valsts aģentūru, Rīgas Sociālo dienestu un nevalstiskajām organizācijām.
Drogas iekļūst Iekārojamāko darba devēju top 10
Pavasara mēnešos speciālistu darba portāls Cvmarket.lv jau ceturto reizi organizēja Iekārojamāko darba devēju aptauju, kurā Drogas ieņēmusi augsto desmito vietu, un visaugstāko vietu no mazumtirdzniecības veikalu uzņēmumiem.
Aptaujā portālos Cvmarket.lv, Delfi, Tvnet, Draugiem.lv un Facebook kopā nosaukti vairāk nekā 250 uzņēmumi, ko darba meklētāji un darbinieki atzinuši par labiem darba devējiem. Būtiski, ka šos uzņēmumus respondentiem bija jānosauc pašiem – bez priekšā dotiem variantiem.
Starp faktoriem, kas nosaka darbinieku vēlmi strādāt konkrētā uzņēmumā, respondenti visbiežāk minējuši uzņēmuma tēlu, reputāciju, stabilitāti un virzību uz attīstību. Daļa aptaujāto uzsvēruši, ka nozīme ir tam, ka uzņēmums ir starptautisks, būtiski konkurētspējīgs Latvijā un godīgs tirgus dalībnieks, ar labu reputāciju un atpazīstamību. Darba meklētāji vēlas strādāt uzņēmumā ar labiem darba apstākļiem un sakārtotu darba vidi. Tāpat aptaujātie augsti vērtē profesionālus, gudrus un cilvēcīgus uzņēmumu vadītājus.
Drogas uzvar Izcila Darba devēja DNS konkursā
14. maijā norisinājās konkursa „Izcila Darba Devēja DNS 2015” fināls, kurā AS Drogas iesniegtais pieteikums vienbalsīgi pasludināts par labāko nominācijā Korporatīvā sociālā atbildība. Šai nominācijai tika iesniegts projekts „Vispasaules Roku mazgāšanas diena”, kas pērnā gada oktobrī vairākos bērnu dārzos visā Latvijā atraktīvā un teatrālā veidā mācīja, kad, kā un kāpēc ir jāmazgā rokas.
Projekta ietvaros Drogas darbinieki, tai skaitā, īpaši radītie tēli Negantais Mikrobs un Drogas Ziepju Burbulīte, brīvprātīgi visu oktobri viesojās dažādās pirmskolas iestādēs Rīgā un reģionos, lai aktualizētu roku higiēnas nepieciešamību un jau pirmsskolas vecumā iemācītu pareizus un regulārus roku mazgāšanas ieradumus.
Visas iniciatīvas „Vispasaules Roku mazgāšanas diena” aktivitātes realizētas ar Drogas darbinieku atbalstu un brīvprātīgo darbu. Tā ietvaros darbinieki gan palīdzēja sagatavot pasākumiem nepieciešamos materiālus – aplīmēja ziepītes ar uzlīmēm un šuva tēlu tērpus, gan sazinājās ar bērnu dārziem par viesošanās laikiem un tehniskiem jautājumiem, gan veica citus darbus. Tāpat Drogas brīvprātīgie darbinieki iejutās Drogas Ziepju Burbulītes un Negantā Mikroba lomā. Plecu pie pleca projektā darbojās Drogas biroja darbinieki un augstākās vadības pārstāvji un veikala personāls – veikalu vadītāji un pārdevēji-konsultanti no dažādām Latvijas pilsētām.
Drogas brīvprātīgie darbinieki viesojās pirmskolas izglītības iestādēs Rīgā, Jelgavā, Jūrmalā, Bauskā, Iecavā, Valmierā, Jēkabpilī, Daugavpilī, Talsos un Ķekavā. Projekts un tā materiāli tapuši ciešā sadarbībā ar Veselības ministriju, Slimību profilakses un veselības centru, Izglītības un zinātnes ministriju, kā arī Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas pārstāvjiem.
Konkursu „Izcila Darba Devēja DNS” jau otro gadu organizē personāla vadības konsultāciju uzņēmums Eiro Personāls un atbalsta korporatīvo komunikāciju konsultāciju uzņēmums Hauska & Partner un iniciatīva LabieDarbi.lv. Konkursa uzvarētāju apbalvošana notika izglītojošā konferencē “Izcila Darba Devēja DNS” par uzņēmuma darba devēja tēla nozīmi un veicināšanu. Konferences ietvaros notika arī meistarklases par uzņēmumu sociālo atbildību, ilgtspējīgu personāla atlases stratēģiju, talantu novērtēšanu un attīstību, kā arī darbinieku iesaisti uzņēmuma kultūras veidošanā, kurās ar savu korporatīvās sociālās atbildības pieredzi dalījās arī AS Drogas pārstāvji.
Finālā Korporatīvās sociālās atbildības nominācijā ar saviem projektiem iekļuva arī starptautiskā lidosta “Rīga” un Schneider Electric.
Atvērto durvju nedēļa Drogās
Šogad jau astoto gadu notika Atvērto durvju nedēļa, kuras ietvaros pirmo reizi arī Drogas uzņēma ciemos 30 audzēkņus no Valmieras tehnikuma un Austrumlatgales Profesionālās vidusskolas. 14. un 16. aprīlī jauniešiem tika dota iespēja padziļināti uzzināt par pārdošanas un loģistikas procesiem Drogās un biroja ikdienu, kā arī iepazīties ar veikala Drogas vadītāju Aļonu Kudrjavcevu, kura pastāstīja, kādi ir personāla pienākumi, kā norit darba diena veikalā un kādas ir karjeras izaugsmes iespējas uzņēmumā.
Cerams, ka Atvērto durvju nedēļā uzzinātais palīdzēs saprast, ar kādu profesiju vai nozari jaunieši vēlas saistīt savu nākotni. Drogas arī turpmāk plāno piedalīties šajā un citās izglītojošās kampaņās, kā arī aicina topošos profesionāļus pārbaudīt savas spējas vasaras darbā.